Saturday, July 13, 2013

မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒအေပၚ မတူကြဲျပားေသာ အျမင္မ်ား

ယခုတေလာ လူေျပာမ်ားေနသည့္မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ေရးအဖြဲ႕ တာဝန္ခံဆရာေတာ္ ေဒါက္တာဓမၼပီယ
ကို ေမာ္ကြန္းက အင္တာဗ်ဴးခဲ့သလိုျမန္မာႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးပညာေပးေရး ဌာန
(HREIB) မွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္းကိုလည္းအင္တာ ဗ်ဴးထားပါသည္။
ထို႔ျပင္ Women Can Do It (ေမ့စြမ္း ရည္) အဖြဲ႕မွ ေဒၚပ်ိဳးလဲ့ဟန္ႏွင့္လည္းဆက္
သြယ္
ေမးျမန္းခဲ့ ပါသည္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါတို႔မွာ အဆိုပါအင္တာဗ်ဴးမ်ားထဲ မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ေမာ္ကြန္းစာဖတ္ပရိသတ္ မ်ား ေဝဖန္
ဆန္းစစ္ႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။


(Women Can Do It)အဖြဲ႕မွ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး(ေမ့စြမ္းရည္) လႈပ္ရွားသူ
ေဒၚပ်ိဳးလဲ့ဟန္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး

ေဒၚပ်ိဳးလဲ့ဟန္ (Photo: Supplied)

ေမာ္ကြန္း။ ။ ဒီ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူ
တစ္ဦးအေနနဲ
႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေဒၚပ်ိဳးလဲ့ဟန္။ ။ ကြ်န္မရဲ႕အျမင္ကေတာ႔ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ကာကြယ္တဲ႔
ရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုေတာ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ က ေကာင္းတယ္ေပါ႔။ဒါေပမဲ့ သိပ္မရွင္းတာ
တစ္ခုက မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒလို႔ေရးထားတယ္။ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုေတာ႔ဘယ္လူမ်ိ
ဳး ကို ေျပာတာလဲေပါ႔ေနာ္၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးကို ေျပာတာလား၊ ဘယ္လူမ်ိဳး ကိုေျပာတာလဲ၊
တကယ္လို႔ ဗမာလူမ်ိဳးကိုပဲ ေျပာတယ္ဆိုရင္ ေတာင္မွ ဗမာလူမ်ိဳးမွာ ကိုးကြယ္ရာ
ဘာသာအရ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုတည္းရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ လူမ်ိဳးကေတာ႔ ဗမာလူမ်ိဳး၊
ကိုး ကြယ္တာကေတာ႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာေပါ႔။အဲဒီလို လူမ်ိဳးေတြရွိ ပါတယ္။

ဒီဥပေဒကို ကြ်န္မအျမင္အရေတာ႔ ဘာသာကိုေစာင့္ဖို႔၊လူမ်ိဳးကိုေစာင့္ဖို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ
မွာပဲ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ မထင္ ဘူး။ အကုန္လံုးမွာ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့
ဒီလိုမ်ိဳးဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီးေတာ႔အမ်ိဳးသမီးေတြပဲ ေစာင္႔ရမယ္ဆိုေတာ့ဒီဟာကအမ်ိဳး
သမီးေတြရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ မိမိအိမ္ေထာင္ဘက္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ကို လူ႔အခြင့္အေရး၊အမ်ိဳး
သမီးအခြင္႔
အေရးနဲ႔ ၾကည့္ ရင္ ခ်ိဳးေဖာက္မႈရွိေနတယ္လို႔ ျမင္တယ္၊

ဘာသာေရးအျမင္အရဆိုရင္လည္းဗုဒၶဘာသာဆိုတာအင္မတန္လြတ္လပ္တဲ့
ဘာသာေပါ႔ေနာ္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ ထက္ကတည္းက ဘာသာကိုေစာင့္ေရွာက္ဖို႔
ဥပေဒႀကီ
းတစ္ ခု ျပ႒ာန္းခဲ့တယ္ဆိုတာ တစ္ခါမွလည္း မလုပ္ဖူးဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ အသိ
စိတ္ဓာတ္ နဲ႔ပဲကိုယ့္ ဘာသာကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ
ဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ရဲ႕အႏွစ္သာရကိုသိတဲ့သူတ
စ္ေယာက္က ေတာ္႐ံုတန္႐ံု
အေၾကာင္းေၾကာင့္ အျခားဘာသာကို ေျပာင္းဖို႔ရာ၊ အျခားဘာသာကိုယံုၾကည္သက္ ဝင္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့မေျပာတတ္ဘူးေပါ့။အျခားအေၾကာင္းနဲ႔ေတာ့ဘာသာေျပာင္း
မယ္လို႔ေတာ့မျမင္ပါ ဘူး။

ေနာက္တစ္ခုကက်ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ကာကြယ္ေပးခ်င္တယ္ဆိုလည္း လက္ရွိ
ဥပေဒေတြအရ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကို ကာကြယ္ေပးထားတာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့အေရး
ႀကီးဆံုးက ဥပေဒေတြ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြက အားနည္းေနတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ အားနည္းေနရတာလဲဆိုေတာ့ဓေလ့ထံုးတ
မ္းနဲ႔ယံုၾကည္မႈေတြအရလည္းအမ်ိဳးသမီးေတြ
က အကာအကြယ္ အေစာင္႔ အေရွာက္ခံဆိုတဲ႔အျမင္၊ ေနာက္တစ္ခုကလည္း အမ်ိဳး
သမီးေတြ ဆို တာက အားနည္းတယ္ဆိုတဲ႔ အျမင္ေပါ႔။ အဲဒီအျမင္ေတြကေနဥပေဒေတြ
အေပၚသြား
ၿပီး ထင္ဟပ္တာေပါ႔။

ဥပမာဆိုရရင္ rape case (မုဒိမ္းမႈ)ေတြမွာဆိုရင္ေတာင္မွအမ်ိဳးသမီးေတြကိုကာကြယ္ေပး
ရမယ္႔အစား ဘယ္လိုျဖစ္ လို႔မွန္းမွမသိတာဆိုၿပီး တရား႐ံုးေတြကေကာက္ခ်က္ေပးတဲ့အခါ

ဒါမ်ိဳးေတြက လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြမွာသြား ထင္ဟပ္ေနတာမ်ိဳး ေပါ့။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ထင္ဟပ္ေန တဲ႔အတြက္ေၾကာင့္ ဒီဥပေဒအစား ရွိရင္းစြဲဥပေဒေတြကိုျပန္လည္အား
ေကာင္းေအာင္ လုပ္ မယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ကြ်န္မတို႔အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အႏွစ္ငါးဆယ္လံုး
လံုး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္မွာ အသံကို တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ရတယ္။ ကြ်န္မတို႔ဘာေတြ ရင္
ဆိုင္ေနရတယ္၊ အေတြ႕အႀကံဳေတြက ဘာေတြလဲဆိုတာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ အင္မတန္ နည္းခဲ့ တယ္။အခုအခ်ိန္မွ စခါစေလး ရွိေသးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီအခ်ိန္လို ဒီမိုကရက္တစ္လူ႔အဖြဲ႕
အစည္း ကိုသြားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္ျပန္ဆုတ္တာမ်ိဳး မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ
ဆိုေတာ့ ဒီဥပေဒအရကြ်န္မတို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြက ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ ကိုယ္ပိုင္အသိ
ဥာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားႏိုင္စြမ္းမရွိသလိုျဖစ္ေ
နတယ္။ ကြ်န္မအျမင္ကေတာ့ အဲဒါ အဓိကအခ်က္ပဲ။

ေနာက္တစ္ခုက မိဘအုပ္ထိန္းသူ လက္မွတ္ပါရမယ္လို႔ဒီဥပေဒေဘးမွာ ေရးထားတာ ေတြ႕
ရတယ္။ ကြ်န္မတို႔က (၁၈)ႏွစ္ျပည္႔ရင္ မဲေပးခြင့္ရွိတယ္။ တိုင္းေရးျပည္ေရးမွာေတာင္ ဆံုး ျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ့္အိမ္ေထာင္ေရး ဆံုးျဖတ္ဖို႔ကို မိဘအုပ္ထိန္းသူ
လက္မွတ္ပါရမယ္ဆို
တာက တစ္ခ်က္ေပါ႔၊ အဲဒါ ကလည္း ကြ်န္မတို႔အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕
အခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္ခံရတယ္လို႔ျမင္တယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္မတို႔အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ဥပေဒကို ႏိုင္ငံတကာစာခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့
(Convention to Eliminate All Forms of Discrimination AgainstWomen-CEDAW)
ကို တိုင္းျပည္ကလက္မွတ္ထိုးထားတယ္။ ၁၉၉၇ မွာေပါ႔။အဲဒီ ေတာ့ ဒီလက္မွတ္ထိုးထားတဲ႔
CEDAW (စီေဒါ)စာခ်ဳပ္အရ ဒီမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဟာ ကြ်န္မတို႔အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕အခြင
့္အေရး
ကို က်က်နန ခ်ိဳးေဖာက္ေနတယ္လို႔ျမင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေကာင္းပါ
တယ္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို လူတိုင္းေစာင့္ေရွာက္ခ်င္ၾကတာပဲ
။ ခရစ္ယာန္ေတြထဲမွာလည္း ကြ်န္မသူငယ္ခ်င္း(အမ်ိဳးသမီး)ေတြရွိတယ္။ သူတို႔ ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ထံုးတမ္းစဥ္လာဥပေဒေတြကိုျပန္ၿပီးေတာ့ စိစစ္ တယ္။ ထပ္ၿပီးေတာ့ ပိုေကာင္း
လာေအာင္လို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ပိုကာကြယ္ေပးႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစား
ေနတယ္ေပါ့။ ဥပမာ-
ပစၥည္း ဥစၥာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္လိုမ်ိဳးေပါ့။

(ဒီအမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး)ခရစ္ယာန္အမ်ိဳးသမီးေတြ ႀကိဳးစားေနသလိုပဲ
အစၥလာမ္ အမ်ိဳးသမီးေတြဆို ရင္လည္း သူတို႔ထံုးတမ္းစဥ္လာဥပေဒေတြမွာ သူတို႔ကို
ကာကြယ္ေပးျခင္းမရွိတာေတြကိုျပန္သံ
ုးသပ္ၿပီးေတာ့ဒီအခြင္႔အေရး ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျခလွမ္းအသစ္လွမ္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာကြ်န္မ တို႔ရဲ႕ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ
အမ်ိဳးသမီးေတြအေနနဲ႔ သူတို႔လည္း ဒီလို လုပ္တာပဲ၊ ငါတို႔လည္းဒီလိုလုပ္မွဆိုၿပီးေန
ာက္ျပန္ဆုတ္သလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ကြ်န္မေတာ့ျမင္တယ္။

ၿပီးေတာ့ ဒါမ်ိဳး အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဥပေဒထုတ္တာရွိခဲ႔ဖူးတယ္၊ ၁၁ ရာစုႏွစ္ေလာက္မွာ
အေနာက္တိုင္း အလယ္ေခတ္ ေလာက္မွာရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အေတြးအေခၚေတြေနာက္က်ခဲ့
တဲ့ေခတ္ မွာေပါ့၊ က်န္ခဲ့ၿပီေပါ့။ အခု ကြ်န္မတို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေနာက္ပိုင္းေခတ္မွာ ပညာေတြတတ္လာမယ္၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ေတြ ရွိလာမယ္၊ စဥ္းစား
ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းေတြရွ
ိလာမယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္မယ့္
ကိစၥက သူ႔အလို လိုျဖစ္လာမွာပဲ။

ေမာ္ကြန္း။ ။ဒီဥပေဒထြက္လာမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးေတြက ဘာေတြျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

ေဒၚပ်ိဳးလဲ့ဟန္။ ။ ကြ်န္မအျမင္ေျပာရရင္ေတာ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို ေတာ့ မျမင္ဘူး။ ဒီဥပေဒရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္သံုးခုမွာကအၾကမ္း ဖက္မႈေတြကို တားဆီးကာကြယ္ေရးလို
႔ေျပာထားတယ္။
အဲဒီ ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုပဲေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ သြားရမွာေပါ့ေလ။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီဥပေဒရဲ႕ ေရွ႕ပိုင္းမွာ òန္းထားတဲ့စင္ကာ ပူႏိုင္ငံက ဥပေဒမ်ိဳး
ဆိုရင္ ကြ်န္မ သေဘာက်တယ္။ သေဘာက် တယ္ဆိုေတာ့ ဒါမ်ိဳးလိုက္လုပ္ရမယ္လို႔
ဆိုလို
တာလည္း မဟုတ္ဘူး။

ဘာေၾကာင့္ သေဘာက်တာလဲဆိုေတာ့ တစ္အခ်က္က အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕အခြင္႔အေရး
ကို အျပည့္အဝ ကာကြယ္ေပးထား တယ္လို႔ ယူဆလို႔ပါ။ ႏွစ္အခ်က္က အစၥလာမ္
ဘာသာဝင္ဆိုလည္း အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ဓေလ႔ထံုးစံေတြကို ေလ့လာ ၿပီးေတာ့
မွ ဘာသာေျပာင္းရမယ္လို႔ေျပာထားတဲ႔အ
တြက္ေၾကာင့္ အျခားဘာသာကိုလည္း ေလးစား
ရာေရာက္တယ္။ ဥပမာ-အစၥလာမ္ဘာသာကိုဝင္တဲ႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကတျခား အေၾကာင္းေတြဆိုတာထက္ ကိုယ္ေျပာင္းမယ့္ဘာသာကို ယံု ၾကည္သက္ဝင္ၿပီးေတာ့ ဝင္တယ္ဆိုတာေျပာင္းမယ့္ ဘာသာ အတြက္လည္း အရမ္းေကာင္းတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခ်က္
ကို မဆိုးဘူး လို႔ျမင္တယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ မွီတင္းေနထိုင္တာလူမ်ိဳးေပါင္း ၁၃၅ မ်ိဳးရွိတဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဗမာတိုင္းရင္းသူတင္မကဘူး။
တိုင္း
ရင္းသူ ေတြအားလံုး သက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးကို ျပ႒ာန္းေပးဖို႔ ေကာင္းတယ္။
ဒီဟာကက်ေတာ႔ တိုင္းရင္းသူေတြအားလံုးကို အကာအကြယ္မျဖစ္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ပဲရည
္ရြယ္ထားတယ္ဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင္႔ အကုန္လံုးကို မၿခံဳငံုမိ
ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုကလူ႔အခြင့္အေရးေပါ့။က
ြ်န္မ တို႔ႏိုင္ငံက ဒီမိုကေရစီကို သြားဖို႔အတြက္ ေရွ႕မွာ အမ်ားႀကီးရင္းႏွီးခဲ့ရတယ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြေရာ၊ ဘာေတြေရာ
အကုန္လံုး ရင္းႏွီးခဲ႔ရတယ္။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံကိုသြားခ်င္တယ
္ဆိုရင္ကြ်န္မတို႔ေတြတစ္ကမၻာ
လံုးက လက္ခံထားတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေလး စားရမယ္။

ေနာက္တစ္ခုက အစကတည္းက အမ်ိဳးသမီးေတြအေပၚမွာ ဓေလ့ထံုးစံယံုၾကည္မႈအရ
အၿမဲတမ္း အမ်ိဳးသမီးေတြက ဒုတိယေနရာမွာ ေနရတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကမိဘ
အုပ
္ ထိန္းသူမရွိရင္ လင္ေယာက်ာ္းအုပ္ထိန္းသူ ရွိရမယ္ဆိုၿပီးေတာ႔ ဓေလ့ထံုးစံ ဥပေဒကျပ႒ာန္းထားတယ္ေပါ့။ အဲဒီဓေလ့အယူအဆကိုဒီဥပေဒကပိုၿပီးအားေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးတယ္လို႔ထင္တယ္။ ဒီဥပေဒႀကီးထုတ္ျပန္ရင္ ပိုေသခ်ာသြားတယ္ေလ။ အမ်ိဳး
သမီးေတြက သူတို႔အိမ္ေထာင္ဘက္ကိုေရြးဖို႔ဦ
းေႏွာက္မရွိ လို႔ ဒီလိုမ်ိဳး ဥပေဒလုပ္ထား
ရတယ္ ဆိုၿပီးေတာ႔ ကြ်န္မတို႔ေတြ ေနာက္ထပ္ၿပီးေတာ့ျပန္ဆုတ္သြားမယ
္လို႔ ကြ်န္မ
ျမင္တယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေကာင္းတယ္၊ ေကာင္းက်ိဳးကေတာ့မျမင္ဘူး။

အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ဥပေဒတစ္ခုခုထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕အသံနဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို ေသခ်ာ ထင္ဟပ္ သုေတသနလုပ္ၿပီးမွ ထုတ္တာပိုသင့္ေတာ္တယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ႔ ရွိရင္းစြဲ ဥပေဒေတြကို အားေကာင္းေအာင္လုပ္ တာ ပိုေကာင္းတယ္။
ဒီဥပေဒက အမ်ိဳးသမီးေတြ တစ္ဖက္တည္း ကို ဖိႏွိပ္တယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။

ေမာ္ကြန္း။ ။ တျခားဘာသာေတြမွာေရာ ဥပေဒအရ၊ ဓေလ့ထံုး တမ္းအရ သူတို႔ရဲ႕
သာသနာ အတြက္၊ သူတို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးေကာင္း သားသမီးေတြအတြက္ ဘယ္လိုကာကြယ္ေပး
မႈေတြရွိေနပါလဲ။
ဗုဒၶ ဘာသာ အခုလိုမ်ိဳးလုပ္ရတဲ့အေပၚမွာေရာ အစ္မတို႔လို အမ်ိဳးသမီး
အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြအေနနဲ႔ဘာမ်ားေျပာခ
်င္ပါ သလဲ။

ေဒၚပ်ိဳးလဲ့ဟန္။ ။ ကြ်န္မတို႔အမ်ိဳးသမီးသူငယ္ခ်င္းေတြဆိုရင္လည္း ခရစ္ယာန္ရွိတယ္၊
အစၥလာမ္ေတြရွိတယ
္၊ သူတို႔ဆီမွာ ဆိုရင္လည္း သူတို႔ရဲ႕ဓေလ့ထံုးတံဥပေဒေတြမွာ
အမ်ိဳးသမီးအခြင့္ အေရးေတြကို ကာကြယ္ေပးထားတာမ်ိဳးမရွိဘူးဆိုၿ
ပီးသူတို႔ ျမင္တဲ့ဥစၥာ
ရွိတယ္။ ဥပမာ-ခရစ္ယာန္အမ်ိဳးသမီးေတြဆိုရ
င္ လည္း ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္ခြင့္နဲ႔ပတ္သက္
တာေလးေတြ၊ ကြဲကြာ ေနထိုင္ခြင့္ေပါ့။ အစၥလာမ္အမ်ိဳးသမီးေတြေရာ၊ ကြ်န္မတို႔အေရွ႕
အလယ္ပိုင္းက အမ်ိဳးသမီးေတြေရာ သူတို႔ရဲ႕အခြင့္အေရးအတြက္ အားႀကိဳးမာန္တက္ လုပ္ေနတာေတြေတြ႕ႏိုင္တယ္။ ကြ်န္မ အမ်ိဳးသမီး႐ႈေထာင့္ကပဲ ေျပာတာပါ။

အဲဒီလိုက်ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္တဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြက ဒီလိုမ်ိဳး
ဥပေဒထုတ္မယ့္အစား ဒီဘာသာကို ေလးေလးနက္နက္နဲ႔ ယံုၾကည္လို႔ဆိုတာမ်ိဳးက
ပိုမေကာင
္းဘူး လား။ ေနာက္တစ္ခုကက်ေတာ့ ကြ်န္မတို႔ေတြကိုဒီဥပေဒအရ ဆိုရင္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ လူေတြလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ တာနဲ႔ အတူတူပဲ။အဲဒီေတာ့
ႏိုင္ငံရဲ႕ထက္ဝက္ေက်ာ္ကအမ်ိဳးသမီးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္အဲဒီႏိုင္ငံရဲ႕ ထက္ဝက္ေက်ာ္ေသာ အမ်ိဳးသမီးေတြက ကိုယ္ကံၾကမၼာကိုမွ ကိုယ္မဆံုးျဖတ္ႏိုင္၊ ကိုယ့္ ရဲ႕အိမ္ေထာင္ဘက္
ကိုမွ ကိုယ္မေရြးခ်ယ္ႏိုင္တဲ့ ကေလးသာသာ ဦးေႏွာက္လိုမ်ိဳးသတ္မွတ္လိုက္ရင
္ ဒီႏိုင္ငံ ေရွ႕ေလွ်ာက္တိုးတက္ဖို႔အတြက္ ကြ်န္မတို႔ေတြ ဘယ္ႏွဆေလာက္ ေႏွးေကြး
သြားမလဲ၊ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေလ။ ကေလးေတြေတာင္မွ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိ ပါတယ္။

အရင္ဆံုးႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔၊ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔၊ အဓိကေတာ့အမ်ိဳးသမီးေတြ
ကို ဖိႏွိပ္ထားတယ္ဆိုတာသည္ ပညာေရးအေျခခံ၊အေတြးအေခၚအေျခခံ အင္မတန္
က်ဥ္းေျမာင္း လို႔သာဒီလိုမ်ိဳးဖိႏွိပ္တာလို႔ ကြ်န္မျမင္တယ္။ ကြ်န္မတို႔ဗုဒၶဘာသာဆိုလို႔ရွိ
ရင
္လည္း အင္မတန္ကို လူသားဆန္ၿပီးေတာ့မွ အင္မတန္ကို အေတြးအေခၚ လြတ္လပ္ က်ယ္ျပန္႔မႈကိုအားေပးတဲ့ဘာသာလို႔ ျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ဒီဟာသည္ကြ်န္မရဲ႕ဘာသာ ေရး အျမင္အရလည္း သိပ္အဆင္မေျပဘူး။ ေတာ္ေတာ္အဆင္မေျပ၊ ေတာ္ေတာ္ က်ဥ္းေျမာင္း
တဲ့ဟာလို႔က
ြ်န္မ ျမင္တယ္။



ႏွင္းကို ေမးျမန္သည္

(ခင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ သက္ဦးမြန္ ပံ့ပိုးသည္)  

Credit to : https://www.facebook.com/ShweZeeKwet/posts

No comments:

Post a Comment

မိမိအျမင္မ်ားကုိတစ္ဖက္သားအားထိခုိက္နစ္နာေစမည့္အသုံးအႏႈန္းမ်ားအသုံးမျပဳဘဲလြတ္ လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးနုိင္ပါသည္။