Wednesday, January 23, 2013

လူယဥ္ေက်းတုိ႔အတြက္္္ ေလာကေပးတာဝန္

လူသည္ Idol ဟုေခၚေခၚ၊ 'Role-model' ဟုဆိုဆိုက်င္လည္ရာဝန္းက်င္မွအတုယူ
ေလာက္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ကံသံုးပါးအမူအရာတို႔ကိုအျမင္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊အၾကားျဖင့္
ျဖစ္ေစအတုလိုက္ ၿမဲျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ ေကာင္းတုလိုက္ျခင္းသည္ပင္လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားတိုးဖြံ႕ျခင္း၏အေျခခံ

အေၾကာင္းရင္းဟုယူဆမိေပသည္၊ မိမိစံျပဳေသာပုဂၢိဳလ္တို႔၏အမူအက်င့္တို႔ကိုနည္းယူ
ျပဳက်င့္ျခင္းျဖင့္ထိုသူမ်ားကဲ့သို႔အသိအမွတ္ ျပဳခံေနရာသို႔ ေရာက္လို ၾကမည္မွာ
ဓမၼတာပင္။

သို႔ေစ...မိုးမည္မွ်သြန္းသြန္းခံသည့္အိုးကငယ္ေနလွ်င္အရနည္းလ်က္ ေပါက္ေနလွ်င္
ေရမရႏိုင္သကဲ့သို႔ စံျပဳခံပုဂၢိဳလ္မ်ားကမည္မွ်ပင္က်င့္ႀကံ ေနထိုင္ ျပသြားေစကာမူ
အတုယူသူ၏ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ႏွလံုးသြင္းႏွင့္ဗဟုသုတတည္းဟူေသာ “တိုင္းတာ”
ဖြယ္အခ်က္အလက္တို႔ကင္းမဲ့ခဲ့လွ်င္အယူမတတ္ ျဖစ္ကာအရမေတာ္ ျဖစ္ရေလသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ခႏၶာဝန္ပယ္ႏိုင္ေရး မရဏႏုႆတိကို ေဟာၾကားရာတြင္ခံယူပံုတိမ္း၍
လည္ကိုဓားျဖင့္ျဖတ္ကာဘဝကိုအဆံုးသတ္ၾကေသာဝဂၢဳမုဒါျမစ္ကမ္းေနရဟန္းတို႔၏
အျဖစ္ကထင္ရွားေသာသာဓကျဖစ္သည္။

ေညာင္ကဲ့သို႔မက်င့္ႏွင့္ ေၾကာင္ကဲ့သို႔က်င့္ဆိုသည့္ ဩဝါဒကို ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသာေၾကာင့္ ေညာင္တို႔ကိုခုတ္ ေၾကာင္တို႔လ ိုဖမ္းသည့္ “ေစာမည္း” ကဲ့သို႔ေသာ
သူမ်ားဆိုလွ်င္ကား မိမိကိုယ္သာမကဝန္းက်င္ကိုပါထိပါး ေစတတ္သည္ကိုညႊန္းေနေပ
သည္၊ အယူတတ္မွအရေတာ္ကာ အယူမတတ္ကအရမေတာ္ ျဖစ္ေစမည္။

ဒီေနရာတြင္ စံျပဳလြဲသည့္ရယ္စရာဟာသေလးတစ္ခုကို အမွတ္ရမိသည္၊ ပါရွင္ဆိုေသာ
အေမရိကန္သူရဲေကာင္းႀကီး၏ ျမင္းစီး႐ုပ္ထုႀကီး ေဘးနားတြင္ ေန႔စဥ္ ျဖတ္သြား ျဖတ္လာ
ျပဳေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားက “ဂြတ္ဒ္ေမာနင္း ပါရွင္” ဟု ဂုဏ္ျပဳ
ႏႈတ္ဆက္ သြားေလ ့ရွိရာ။ ေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္ ကလည္းမိခင္ႏွင့္ ျပန္လာစဥ္
ေက်ာင္းသားႀကီး မ်ား ႏႈတ္ဆက္ သလို အေလးျပဳ ႏႈတ္ဆက္ရာ မိခင္က “သား ပါရွင္ကို
ေလးစား အားက်လို႔လား” ဟု ေမးလိုက္ေတာ့ “သား ပါရွင္ကို သိပ္သေဘာ က်တာ၊
သူ႔ေက်ာေပၚက ကုန္းကုန္း ကြကြ စီးေနတဲ့ ငနဲႀကီးကိုေတာ့ ၾကည့္မရဘူး”လို႔ ေျဖလိုက္ပါ
သတဲ့။ စံမကြဲရင္စံလြဲတတ္သည့္သေဘာကိုညႊန္းေနသည့္ဟာသေလးဟုဆိုလိုက္ခ်င္သည္။

ကိုယ္ေတြ႕ဥပမာကိုလည္းတင္ျပပါဦးမည္၊တေလာကမိတ္ေဆြစာေရးဆရာတစ္ဦး ေငြေလး
သိန္းေက်ာ္ ေပ်ာက္ဆံုးသည္၊ စင္ၾကယ္စြာ ရရွိထားေသာ အရာမ်ားျဖစ္၍ ႏွေမ်ာရွာသည္၊ မိမိတို႔လည္း ႏွေမ်ာမိသည္၊ အခိုးခံရျခင္းျဖစ္၍ စံုစမ္းေပးရန္ တာဝန္ရွိသူကို ေျပာျပရာ
ထိုအေဆာင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူက “ေအးဗ်ာ .. ဟို ဆရာေတာ္ႀကီးလိုေပါ့ .. ဟိုဘဝက သူမ်ား
ဟာ ခိုးယူခဲ့လို႔ ကိုယ့္ဟာ အခိုးခံရတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သေဘာထားရမွာပဲ ” ဟု တံု႔ျပန္
သည္၊ တအံ့တဩ ထိုသူကို ၾကည့္ေနမိသည္၊ သူကေတာ့ သူကိုယ္သူ ကမၼဝါဒီ ပီသသူ ဆို
သည့္ဟန္ အျပည့္ႏွင့္ပင္၊ ထိုေကာက္ခ်က္မ်ိဳးကို လြယ္ကူစြာ ခ်ႏိုင္ဖို႔ သူ၏ စံျပဳရာကို
ရွာေဖြၾကည့္မိသည္၊ လယ္တီဆရာေတာ္၊ ဆရာေတာ္ သေဘၤာျဖင့္ ခရီးသြားစဥ္ ခရီးေဆာင္
ပစၥည္းမ်ား ခိုးယူခံရရာ၊ ကပၸိယက စိုးရိမ္တႀကီး ေအာ္ေျပာလိုက္၍ “ တိုးတိုးေျပာပါကပၸိယရဲ႕၊
မင္းလုပ္မွငါဟိုဘဝကသူမ်ားပစၥည္း ခိုးဖူးတာ လူေတြသိကုန္ပါ့မယ္” လို႔ ေျပာလိုက္ပါသတဲ့၊ လယ္တီဆရာေတာ္၏ပစၥည္းမ်ားအေပၚမတြယ္တာမႈႏွင့္မိမိဘဝကိုခံယူမႈသည္ ၾကည္ညိဳဖြယ္
ျဖစ္သည္၊အတုယူဖြယ ္ေကာင္းသည္မွာအမွန္ျဖစ္ပါသည္။

သည္ထံုးကို ေစာေစာက မိတ္ေဆြ ႏွလံုးသြင္း ခံယူခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္၊ သို႔ေသာ္
ဤေနရာ၌ ခ်င့္ခ်ိန္ရမည္မွာ ထိုအမႈမ်ိဳး ႀကံဳလွ်င္ လယ္တီဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ပါ
သည္၊ မိမိအတိတ္ကံကို အကဲျဖတ္လိုက ျဖတ္ႏိုင္ပါသည္။

တပါးသူအေပၚ(ပစၥည္းေပ်ာက္သူအေပၚ)၌မူ အကဲျဖတ္ခြင့္ မရွိေပ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
တပါးသူ၏ လူတန္ဖိုး ဂုဏ္သိကၡာ တို႔ကို ထိပါးခြင့္ မရွိသကဲ့သို႔ ထိုသူ၏ ကံကိုလည္း မိမိ
မည္သို႔မွ်သိႏိုင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ပင္။

ယခုေတာ့မူ အလြယ္တကူ စံျပဳကာ အလြယ္တကူ ေကာက္ခ်က္ ခ်ေနေသာ မိတ္ေဆြ ကဲ့သို
႔ေသာ လူမ်ားသည္ ယူဂႏၶာတြင္ အီဒီဘာမင္း လက္ထက္က ညႇင္းပန္း ႏွိပ္စက္ခံ ျပည္သူမ်ား
ကို ၾကည့္ကာ ကံမေကာင္း ၾကသူမ်ားအျဖစ္ ျမင္လ်က္ ဖိႏွိပ္သူကိုမူ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ဟု ေျပာ
သည္ႏွင့္ မျခားဟု ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔ေသာ အရာမ်ိဳးတြင္ မိမိ ကိုယ္တိုင္
တြက္ စံျပဳအတုယူလိုက ယူႏိုင္ၿပီး သူတပါးကို စံ ႏိႈင္းခြင့္ မရွိေၾကာင္းကို သတိျပဳသင့္ေပသည္။

စပ္လ်ဥ္း၍သာဓကတစ္ခုကိုလည္း ေဆာင္ပါဦးမည္၊အမရပူရၿမိဳ႕က ေအာင္ျခင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတုယူဖြယ္ ႏွလံုးသြင္းတစ္ခု၊ တစ္ညသူခိုးတစ္ေယာက္ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းတြင္းမွတိုင္ကပ္နာရီကို မမွီမကမ္းခိုးယူေနစဥ္ “ဟဲ့ .. ဟိုမွာခံုယူၿပီး ျဖဳတ္၊မမွီမကမ္းနဲ႔က်ကြဲေနရင္လူလည္းႏိုးနင္လည္း ဒုကၡေတြ႕ဦးမယ္” ဟုေျပာလိုက္ပါသတဲ့။ သည္ဆရာေတာ္၏ စံကိုလည္း အတုယူၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာစြာ ေစ့င ုၾကည့္ျပန္လွ်င္ဆရာေတာ္၏ပစၥည္းအေပၚမတြယ္တာမႈသေဘာႏွင့္ညႇာ
တာမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ဝိနည္းဥပေဒကို ေလးစားျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ျပန္ပါသည္။

ခိုးသူတို႔ကို မျမစ္တားရ၊ ျမစ္တား ေမာင္းမဲခဲ့လွ်င္ ဘ႑ာအစားေပး၊ မေပးႏိုင္က အာပတ္
သင့္ေစ ဟူေသာ ဘုရားရွင္၏ ပညတ္ခ်က္ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား၊ သို႔ဆိုလွ်င္ ဝိနည္းသိကၡာ
ကို အေလးထား လိုသူတို႔အတြက္သာ ထိုႏွလံုးသြင္းမႈကို စံထားႏိုင္ၿပီး ေလာကီ လူနယ္ႏွင့္
ဆိုလ်င္ သဟဇာတ ျဖစ္မည္မထင္၊ လူနယ္ပယ္တြင္မူ မိမိပိုင္ဆိုင္မႈကို ကာကြယ္ခြင့္ ရွိသည္
မဟုတ္ပါလား၊ ထိုေၾကာင့္ သည္ဥပမာမ်ိဳးတြင္လည္း အကန္႔အသတ္ႏွင့္သာ စံျပဳအတုလိုက္
သင့္ေသာ အရာဟု ဆိုလိုက္ ခ်င္ပါသည္။

ဝိနည္း သက္ေရာက္ရာ နယ္ပယ္မွာပင္ ခိုးသူကို တိုက္႐ိုက္သာ မျမစ္တားေကာင္းေသာ္လည္း ပစၥည္းရွင္မ်ားကို မူေျပာျပေကာင္းေၾကာင္း၊ မေျပာဘဲေနက ဝတၲရားခ်ိဳ႕မႈအျပစ္ပင္ သင့္ေၾကာင္း ပညတ္ထားသည္က ထိုအဆိုကို ခိုင္ေစမည္ထင္ ပါသည္။

စံျပဳလိုသူတို႔ ျပဳလိုက ျပဳႏိုင္ရန္ ေနာက္ဆံုး ဥပမာကို ေဆာင္ပါမည္။ ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီ္ေတာရဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႏွလံုးသြင္း။ ကမၻာသတင္းကို နားေထာင္ေလ့ရွိေသာ ဆရာေတာ္ကို ေက်ာင္းအမက “ ေရဒီယိုတလံုး လႉဒါန္းပါသည္။

မၾကာမီ ထိုေရဒီယိုႀကီး ေပ်ာက္ဆံုးသြားရာ၊ အလႉရွင္ သိသြားေသာအခါ “ဆံုးပါၿပီဘုရား” ဟု ႏွလံုးမသာမယာ ဆိုရွာသညု္။ ဆရာေတာ္ကမူ ေအးေအးပင္၊ “ မဆံုးပါဘူး .. ဒကာမႀကီး
ရဲ႕”ဟု မိန္႔ရာ“ မဆံုးလို႔ဘယ္မွာရွိေတာ့လို႔တုန္း” ဟု ေလွ်ာက္ေသာအခါတြင္ “ ဆံုးတယ္ဆိုတာ မီးေလာင္သြားတာ၊ ေရျမဳပ္သြားတာစတာေတြမွဆံုးတာ၊ ခုဟာကတေနရာရာမွာေတာ့သံုးေန
မွာပါ၊ တဦးဦးအတြက္အသံုးတည့္ေနမွာပါ” တဲ့။

ထိုသေဘာထားသည္ နယ္မကန္႔ လူမျခား ကာလမေရြး အတုလိုက္သင့္ေသာ စံျပဳအပ္ေသာ
ႏွလံုးသြင္း၊ စာလိုေျပာလွ်င္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ပင္၊ မိမိလည္း စံျပဳ သူတပါးကိုလည္း အတုျဖစ္ေစသင့္ေသာ ကံသံုးပါး အမူအရာဟု ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။

ဆံုး႐ံႈးမႈေၾကာင့္ ပူပန္မေန၊ ခိုးယူသူကိုလည္း ေရာ္ရမ္း အမ်က္မထြက္၊ ယူေဆာင္သြားသူကိုပင္ အသံုးတည့္ေပမည္ဟု မုဒိတာပြားႏိုင္ေသာ ႏွလံုးသား အမူအရာသည္ တကယ္ပင္ စံျပဳအပ္ေသာ အရာျဖစ္ပါသည္။

ထိုေၾကာင့္ လူတိုင္းသည္မိမိတို႔စံထားရာ'Idol'မ်ား'Role-model'မ်ား၏ ျပဳမူပံုကိုအမူအရာမ်ား၊
ေျပာဆိုသည့္စကားမ်ား၊ ေရးသားထားသည့္စာမ်ားကို ၾကည့္႐ူ နားေထာင္ဖတ္မွတ္ၾကရမည္၊ ၿပီးလွ်င္ ေလွ်ာ္ရာအတုမ်ားကိုလိုက္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္၊ ထိုသို႔ အတုလိုက္ျခင္းပင္လူ၏
ဘဝေပး တာဝန္ဆိုလွ်င္၊ အတုမလိုက္မီ ထိုအရာမ်ားကို ဆင္ျခင္ဥာဏ္ႏွင့္ ဗဟုသုတ တို႔ကို
သံုး၍ (မိမိအတြက္ စံ၊ သူတပါးအတြက္ ဒဏ္ မျဖစ္ေစရန္) ေဝဘန္ေစ့ငု ဆင္ျခင္ျခင္းသည္ လူယဥ္ေက်းမ်ား အတြက္ ေလာကေပး တာဝန္ဟု ဆိုရန္မွတပါး အျခားမရွိေတာ့ေပ။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီေန႔ညေနကပဲ စာေရးဆရာ ကံထြန္းသစ္(ဓမၼရိပ္မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္) ကုိယ္တုိင္ ေမတၱာျဖင့္ ေပးပုိ႔လာေသာ ေဆာင္းပါးေလးကုိ အားလုံးအတြက္ ဓမၼဒါန ျပဳလုိက္
ပါသည္။ စာေရးဆရာ ကံထြန္းသစ္ အား အထူးဘဲ ေက်းဇူးတင္ ဝမ္းေျမာက္ပါသည္။

ေမတၱာမ်ားျဖင့္္....

မွတ္ခ်က္=ေမတၱာဥယ်ာဥ္ဆိုဒ္မွာကူးယူတင္ၿပသည္

No comments:

Post a Comment

မိမိအျမင္မ်ားကုိတစ္ဖက္သားအားထိခုိက္နစ္နာေစမည့္အသုံးအႏႈန္းမ်ားအသုံးမျပဳဘဲလြတ္ လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးနုိင္ပါသည္။