Wednesday, January 23, 2013

တစ္ႏိုင္ငံလံုး ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားတဲ့ ပညာေရးစနစ္ၾကီး


ျမန္မာတျပည္လံုး ၂၀၁၅ ေရာက္ရင္ ကေလးဗဟိုျပဳ ပညာေရး၊ တနည္းေျပာရရင္ ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္ နည္းနဲ႔ အျခခံပညာ ကေလးေတြကို စာသင္ၾကားေပးႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီး ဌာနရဲ႕ ေၾကညာခ်က္ေလးကို ျပန္သတိရမိတယ္။

ဒီေနရာမွာ ကေလးဗဟိုျပဳဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာသိဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ထင္ေတာ့ စာေတြလိုက္ ဖတ္မိတယ္။သေဘာေပါက္မိတာကကာတြန္းေတြ၊ သေရာစာေတြထဲက သေရာ္ၾကသလို ကၽြန္ေတာ့္နာ မည္ မာင္လွျဖစ္ပါသည္၊အေဖဦးျမနဲ႔အေမ ေဒၚလွ ျဖစ္ပါသည္ဆိုတာကို ႏႈတ္တိုက္က်က္ျပီး ဆရာ ကို ျပန္ေျဖရတဲ့စနစ္ကေနကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္အေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္သိတဲ့ အသိဥာဏ္ျဖစ္ လာေအာင္ သင္ေပးတဲ့ စနစ္လို႔ အၾကမ္း သေဘာေပါက္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္က ပ်ံႏိုင္တဲ့ သတၱဝါငါးမ်ိဳးဆို ဆရာေပးတာထက္၊ ေရးေပးတာထက္ ပိုမစဥ္းစားပဲ ေအာ္က်က္ခဲ့ရတဲ့ သူေတြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူက သိန္းငွက္၊ စြန္၊ လင္းယုန္၊ ဇီးကြတ္၊ ၾကိဳးၾကာဆိုတဲ့ ကိုယ္ေကာင္းေကာင္းမသိတဲ့ အေကာင္ေတြေနရာမယ္ ကိုယ္ျမင္ေနၾက စာကေလးတို႔ က်ီးကန္းတို႔ မျဖည့္ရဲခဲ့တာ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလံုးနဲ႔ ဆိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဆရာမေပးတာထက္ ပိုေရးရင္ မတူတာေရးရင္ အမွတ္မရဘူး၊ စာစစ္သူေတြက အေျဖစာရြက္နဲ႔ တိုက္စစ္တာ မတူရင္ အမွတ္မရဘူး ဆိုတဲ့အေၾကာက္တရားေအာက္မယ္ ဒါသင္၊ ဒါေရး၊ ဒါက်က္၊ ဒါေျဖ ဆိုတဲ့စနစ္ေအာက္မွာ ေနခဲ့ရသူရယ္ပါ။ (ခုေနမ်ားလို ရြတ္ပံုမ်ိဳးနဲ႔ဆို ငါးတန္းေတာင္ ေရာက္မယ္မထင္)


ေျပာရရင္ ကိုယ္ပိုင္အသိကို ႏိႈးဆြတာမ်ိဳး ဖန္တီႏိုင္စြမ္းကို အားေပးတာမ်ိဳးထက္ က်က္မွတ္တာအားေပးခဲ့တာ အဲ့ဒိ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းနဲ႔ အေျဖစာရြက္ထဲမယ္နဲ႔ မတူရင္ က်မယ္ဆိုတဲ့ အသိၾကီးက အဓိကတရားခံတစ္ခုဆိုလဲ မွားမယ္မထင္ပါဘူး။ မိုးေပၚပ်ံႏိုင္တဲ့ သတၱဝါက သိပ္အေထာင္းတာေပမယ့္ ကဗ်ာစကားေျပလို ေနရာမ်ိဳးက်ေတာ့ သင္ၾကားေပးတဲ့သူ ကိုယ္တိုင္ကိုမွ ခံစားႏိုင္မႈ၊ နားလည္ႏိုင္မႈေတြ အားမေကာင္း စိတ္မဝင္စားပဲ သူ႔မွတ္စုထဲမယ္ ရွိတဲ့အတိုင္း လက္ဆင့္ပြားၾကရာက စုတ္ပ်က္သတ္ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ဦးတည္ေစေတာ့တာပါပဲ။ စာခိုးခ်တယ္ဆိုတာ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈနဲ႔ အလြတ္က်က္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ ထြက္လာတာပါ။

ကေလးဗဟိုျပဳ ကေလးရဲ႕ အသိဥာဏ္ကို ႏိႈးဆြျပီး သင္ၾကားေပးရမယ့္ ဒီစနစ္ကို သင္ၾကားေပးဖို႔ ဆရာဆရာမေတြအေနနဲ႔ အခ်ိန္ယူဖို႔ လိုအပ္ပါမယ္။ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ ဒီဆရာတစ္ေယာက္က ျပဌာန္းထားတဲ့ သင္ရိုးကိုလဲ ျပီးေျမာက္ရမယ္။ ဌာနက လုပ္ခိုင္းတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ ျပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရမယ္၊ အပင္စိုက္တာ လူၾကီးၾကိဳဆိုတာ စတာေတြလဲ မလစ္ဟင္းေစရဘူး၊ ျမိဳ႔နယ္က ေခၚတဲ့အစည္းအေဝးေတြ မပ်က္ကြတ္ရဘူး၊ သင္တန္းေတြလဲ ေခၚရင္ ေခၚသလို တက္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ဆရာမ်ားက ဒီစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မယ္ ထင္ပါသလား။

စာသင္ခန္း တစ္ခန္းထဲက ေက်ာင္းသာေတြဆိုတာက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဥာဏ္ရည္အနိမ့္အျမင့္ မတူတာ၊ စာကို ေအးေအးေဆးေဆး သင္ၾကားႏိုင္တာ မသင္ႏိုင္တာ ကြာျခားတာ၊ အေဖအေမက ေက်ာင္းၾကိဴပို႔လုပ္ျပီး ဇိမ္နဲ႔ ေနႏိုင္စားႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းသားနဲ႔ လြယ္အိတ္ခ် မိဘကူရတဲ့ ေက်ာင္းသား မတူတာေတြက ဆရာေတြအတြက္ အဓိက စိန္ေခၚခ်က္ေတြပါပဲ။

ရန္ကုန္လို၊ မႏၱေလးလို၊ ေနျပည္ေတာ္လိုနဲ႔ တိုင္းေဒသၾကီးေတြ၊ ျပည္နယ္ေတြရဲ႕ ျမိဳ႔ေတာ္ကေန မိုင္သံုးဆယ္ေလာက္ အျပင္ထြက္ၾကည့္တာနဲ႔ ေက်ာင္းသား အေယာက္တစ္ရာေလာက္ ရွိတဲ့စာသင္ခန္းေတြကို သင္ေနရတဲ့ တစ္ဦးစီေသာ ဆရာဆရာမေတြ၊ လူႏွစ္ရာေလာက္ ရွိတဲ့ေက်ာင္းကို ေက်ာင္းအုပ္တစ္ဦး၊ သင္ၾကားေရးတစ္ဦးနဲ႔ သူငယ္တန္းကေန ေလးတန္းကို တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ေနရာတည္းမွာ တျပိဳင္နက္တည္း သင္ေနရတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းက ဆရာေတြက လူၾကီးေတြက ကေလးဗဟိုျပဳဆိ္ု ဟုတ္ကဲ့တစ္ခြန္းကလြဲရင္ ဘာျဖစ္လာမွာလဲ စဥ္းစားေစခ်င္မိတယ္။

ပညာေရးစနစ္ကို ေဝဖန္တဲ့ေနရာမွာ အရင္းအျမစ္ကို ေသခ်ာသိရမွာ ျဖစ္သလို ျပင္ဆင္ၾကမယ့္ သူေတြကလဲ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္လို႔ ဘာကိုျပင္ရမယ္ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ သိေစဖို႔ လိုအပ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လြတ္လပ္ေရး ရျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ စာတတ္ေျမာက္မႈ ရာခိုင္ႏႈန္းကို တိုးတက္လာေအာင္ ေတာက္ေလ်ာက္ မနည္းကို ၾကိဳးစားခဲ့ရတာ ျပန္ျမင္ေစခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေရေျမေတာေတာင္နဲ႔ ေဒသအေနအထားေတြေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲတာ၊ ေက်းလက္ေန ေဒသခံေတြ မိမိတို႔ သားသမီးေတြ ပညာသင္ၾကားေစဖို႔ အသိပညာေပးတာေတြ မနည္းလုပ္ခဲ့ရတာ ခက္ခဲတာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိခဲ့ပါတယ္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး စာတတ္ေျမာက္ေရးဆိုတာ အေရအတြက္ကို အဓိကထားတယ္ဆိုေပမယ့္ ဒါဟာလဲ တကယ့္ကို အရည္အတြက္ ျဖစ္ဖို႔ လိုေနတာေတာ့ ျငင္းစရာမဟုတ္ပါဘူး။

ဒီလို အေျခအေနမွာ ဆရာေတြ လိုအပ္ခ်က္ ျမင့္မားလာေပမယ့္ ပညာေရးအတြက္ ဦးေဆာင္မယ့္သူေတြ ျဖစ္တဲ့ ဆရာဆရာမေတြအတြက္ ဒီအလုပ္ကို တန္ဖိုးထား ဂုဏ္ယူစရာ ဆြဲေဆာင္ခ်က္ဟာ နည္းပါးတာေၾကာင့္ ဆရာျဖစ္ခ်င္သူေတြ နည္းလာတာ၊ စီးပြားေရးအရ မက္ေလာက္စရာ မရွိတဲ့အခါ မိဘေဆြမ်ိဳး၊ သားသမီးေတြ မ်က္ႏွာငဲ့ျပီး ဝါသနာနဲ႔ ခြာလိုက္ရတဲ့ သူေတြ၊ ေနေရးစားေရး၊ မိသားစုအေရး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ ကေလးပညာေရးနဲ႔ မိသားစုက်န္းမာေရးအတြက္ ငဲ့ညွာျပီးေတာ့ တာဝန္က်ရာ ေနရာတိုင္းကို မသြားႏိုင္ၾကတဲ့ ဆရာေတြ မနည္းလွပါဘူး။

ဆရာေတြကို ဆရာျဖစ္ခ်င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေတြကလဲ အားရစရာ ေကာင္းလွပါဘိ " ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာ " တဲ့ နာတာက မထြက္၊ " တျပည့္မရွား၊ တျပားမရွိ၊ ပီတိကိုစား အားရွိပါ၏ " တဲ့ ဘယ္ေလာက္ အားရစရာ အားက်စရာေတြလဲ။

အခုဆိုရင္ သူတို႔တေတြ ရည္မွန္းခ်က္အတိုင္း UNICEF လို JICA လို အဖြဲ႕ေတြက ကေလးဗဟိုျပဳျဖစ္ဖို႔ ဆရာေတြကို သင္တန္းေတြေပးမယ္၊ ေလ့က်င့္ေပးမယ္ လိုအပ္မယ့္ အကူအညီေတြ ေပးမယ္ဆိုေတာ့ ဖတ္လိုက္ရရင္၊ သိလိုက္ရရင္ အားရစရာပါပဲ။

ဒီလို အတန္းေလးငါးခုကို တစ္ေယာက္တည္း ဆိုင္းတီးသလို သင္ေနရတဲ့ ဆရာေတြ၊ ကေလး တစ္ရာေလာက္နဲ႔ One Lady Show လုပ္ေနရတဲ့ ဆရာေတြ၊ ဇရပ္လိုတဲစုတ္မွာ စာသင္ေနရတဲ့ ေက်ာင္းေတြနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ အပ္တိုတစ္ေခ်ာင္နဲ႔ ကမာၻကို အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္သလိုမ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မိပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုး သေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားတဲ့ ပညာေရးစနစ္ၾကီး ေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီး ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမယ္ ေအာင္ျမင္လာမွာကို ဒီစာေလးနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ရပါတယ္။

က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
သာပို

No comments:

Post a Comment

မိမိအျမင္မ်ားကုိတစ္ဖက္သားအားထိခုိက္နစ္နာေစမည့္အသုံးအႏႈန္းမ်ားအသုံးမျပဳဘဲလြတ္ လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးနုိင္ပါသည္။