Wednesday, June 5, 2013

ခါးေတာင္က်ဳိက္ျခင္းႏွင့္တူေသာ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဳအေၾကာင္း.....

ျမန္မာအမ်ဳိးသားမ်ား  တစ္စံုတစ္ခုကုိ အားသြန္ခြန္စုိက္အင္အားသုံး ျပဳလုပ္ရန္လုိအပ္
သည့္အခါတြင္ ခါးေတာင္က်ဳိက္ေလ့ရွိပါသည္။ခါးေတာင္က်ဳိက္လုိက္သည့္ အခါတြင္
သန္မာထြားက်ဳိင္းေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသား ေယာက္်ားတုိ႔၏ အလွတရားသည္ထင္ရွား
လာပါသည္။

ခါးေတာင္က်ဳိက္ျခင္းျဖင့္အလုပ္လုပ္ရာတြင္သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖင့္တည္ၿငိမ္စြာ၊သြက္လက္
ျဖတ္လတ္စြာလုပ္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ျမင္ရသူကုိ ပသာဒ ျဖစ္ေစယံုမွ်မကအလုပ္ကုိလည္း ျမန္
ဆန္သြက္လက္စြာ ၿပီးေျမာက္ေစပါသည္။

ခါးေတာင္က်ဳိက္သည္ဆုိရာတြင္ ဦးစြာပုဆုိးအား ခါးတြင္ ၿမဲစြာစည္းေႏွာင္၀တ္ဆင္ရပါ
သည္။ထုိ႔ေနာက္ ပုဆုိး ေအာက္စမ်ားအား ဆုပ္ကုိင္ကာ အေပၚသုိ႔ မယူၿပီး အေနာက္
ဘက္ေပါင္ရင္းခန္႔တြင္ တင္းတင္းဆဲြ၍ အေရွ႔ဘက္ ေပါင္ႏွလံုးၾကားမွပုဆုိးစအားလွ်ိဳသြင္း
ကာအေနာက္မွတင္းတင္းဆဲြ၍အေနာက္ဘက္ခါးေနရာတြင္ထုိးသြင္း၀တ္ဆင္ရပါသည္။

ထုိသုိ႔၀တ္ဆင္ၿပီးေသာ္ ေအာက္နားစမ်ားအားတစ္ဖန္ျပန္၍တင္းတင္းျဖစ္ေစၿပီးလွ်င္
အေရွ႔ဘက္ ေပါင္အရင္းတြင္အစသပ္လိပ္ထည့္ရပါသည္။

ဤသုိ႔ ျပဳလုပ္ၿပီးေသာ္ခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္ျဖင့္သပ္ရပ္ေသာခါးေတာင္က်ဳိက္ျခင္းသည္ ၿပီးဆံုး ၿပီျဖစ္သည့္အျပင္ ေယာက်္ားတုိ႔၏ အညွာျဖစ္ေသာ (ငယ္ပါ)သည္လည္းလံုၿခံဳသြားၿပီ ျဖစ္
ပါသည္။


ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္  ျပဳလုပ္လုိေသာ ျခင္းလံုးခတ္ျခင္း၊ ထင္းခဲြျခင္း၊ တစ္စံုတစ္ခုကုိ ထမ္းပုိးျခင္း၊
ေရႊ႕ေျပာင္းျခင္းစသည့္ အင္အားသံုးျပဳလုပ္ရေသာကိစၥတုိ႔အား ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ၿပီ
ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အင္အားသံုး၍ သပ္ရပ္စြာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္ငန္းကိစၥေဆာင္ရြက္လုိလွ်င္
ေယာက်္ားမွန္သမွ် ခါးေတာင္က်ဳိက္ျခင္း အေလ့အထကုိ ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။

ယခု ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေတြ႔ေနရပါသည္။

ခါးေတာင္က်ဳိက္တစ္ျခား ဖင္တစ္ျခားဆုိေသာ ျမန္မာစကားထက္ ပုိ၍ဆုိးရြားသည့္
`` ရင္ေခါင္း ခါးေတာင္က်ဳိက္ျခင္း...´´ ဟူေသာ ေဆာင္ရြက္မွဳမ်ားကုိ ေဆာင္
ရြက္ေနၾကပါသည္။

ႏုိင္ငံတကာမွ ဘဲြ႔ရယူထားသူမ်ား၊ ျပည္တြင္းမွ ဘဲြ႔ရယူထားသူမ်ား၊  ဘဲြ႔မရသူမ်ား၊ 

အထက္တန္းအဆင့္၊ အလယ္တန္းအဆင့္မ်ား၊ စသည္ စသည္ျဖင့္..... ျမန္မာႏုိင္ငံ 
 ပညာေရး စနစ္အား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါသည္။
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ.....

ဥေရာပ၊ အေမရိက၊ စသည့္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ေနထုိင္ခဲ့သူမ်ား၊ ပညာသင္ၾကားခဲ့သူမ်ားက
လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး အဆင့္အတန္း နိမ့္က်သည္၊ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ မမီ....  ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမည္ဟု ဆုိပါသည္။

ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားတြင္  ၄င္းတုိ႔ က်င္လည္ က်က္စားခဲ့ေသာ ေဒသမ်ားႏွင့္ ယွဥ္၍ မိမိႏုိင္ငံကုိ အထင္မႀကီးသည့္အျပင္ ႏွိမ့္ခ်လုိေသာသေဘာႏွင့္ မိမိႏုိင္ငံသားမ်ားကုိ ႏွာေခါင္းရွဳံ႕
လုိေသာအယူအဆမ်ားလည္းအခ်ဳိ႕  ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားထံတြင္ ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။

ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ေမးလုိပါသည္.... ဤသုိ႔ေသာ ပညာတတ္ႀကီးမ်ား
ျဖစ္ရန္ သူငယ္အဆင့္မွ စ၍ ႏုိင္ငံျခားတြင္ ေက်ာင္း တက္ခဲ့ပါသလား.... သုိ႔တည္း
မဟုတ္ မိမိႏုိင္ငံမွ သင္ၾကားေပးေသာ ပညာရင္ႏုိ႔ကုိ ေသာက္စုိ႔ၿပီး မိဘမ်ား၏ ေငြေၾကး ခ်မ္းသာ ျပည့္စံုမွဳအရ အခ်ိန္တစ္ခုတြင္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားသုိ႔ ထြက္ခြါသင္ၾကားခဲ့ပါ သလား
ဟု.......

ထုိ႔အျပင္ ႏုိင္ငံျခားတြင္ ပညာသင္ၾကားထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း အသက္အရြယ္ႏွင့္ အေျခအေနအရ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံျခင္း ခံရသူမ်ားတြင္လည္း မိမိႏုိင္ငံ၏
ပညာေရးကုိ အထင္မႀကီးသည့္အျပင္ ႏွိမ့္ခ်လုိေသာသေဘာျဖင့္   မိမိႏုိင္ငံသားမ်ားကုိ
ႏွာေခါင္းရွဳံ႕ လုိေသာ အယူအဆမ်ားလည္း အခ်ဳိ႕  ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံတြင္ ေရာက္ရွိေန
ၾကပါသည္။

ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ေမးလုိပါသည္.... ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံခြင့္
ရျခင္းႏွင့္ ဤသုိ႔ ဆက္ဆံႏုိင္ျခင္းသည္ပင္ မိမိႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး အဆင့္အတန္း ျမင့္
မားျခင္းေၾကာင့္လား.... သုိ႔တည္းမဟုတ္ပါကလည္း ကာယကံရွင္ကုိယ္တုိင္ ထူးခၽြန္
ထက္ျမက္ လြန္း၍လား... ဟု။

ထုိ႔အျပင္ တစ္သက္လံုး အစုိးရလုပ္သမွ် ကန္႔လန္႔တုိက္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသူ ဘဲြ႔မရေသး
သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္း ေမးျမန္းလုိပါသည္။

ဘဲြပင္မရပါပဲ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ မိမိႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး အဆင့္တန္း နိမ့္က်သည္
ဟု သံုးသပ္၊ ေျပာဆုိ၊ ေ၀ဖန္ေနရပါသနည္း...ဟု။

အထက္တန္းအဆင့္ႏွင့္ အလယ္တန္း အဆင့္မ်ားကုိကား ကၽြန္ေတာ္ မေမးလုိေတာ့ပါ....
ေမးပါကလည္း အဆီအေငၚတည့္သည့္အေတြးျဖင့္ မွန္ကန္သည့္အေျဖမ်ားကုိ ေျဖၾကားႏိုင္
မည္ မဟုတ္ပါ.....။

ယခု ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနမ်ားကုိ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ရာတြင္ အစုိးရ၏ တာ၀န္ေပးခ်က္
အရ ၊ ျပည္သူမ်ား၏ ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ႏွင့္ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ အသိပညာရွင္၊ အတတ္
ပညာရွင္မ်ား၏ အကူအညီေတာင္းခံမွဳအရ မဟုတ္ပါပဲ ဟုိးေလးတေက်ာ္ျဖင့္ ပညာေရး စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ႀကီးမားေသာ လွဳပ္ရွားမွဳမ်ားကုိ စတင္ ေဆာင္ရြက္လာေနၾကပါသည္။

ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး အဆင့္အတန္းကုိ မည္သည့္ ေပတံျဖင့္ တုိင္းတာပါသနည္း.....။

ထုိပညာရပ္မ်ား၏ အရည္အေသြးကုိ မည္သည့္နည္းျဖင့္ အကဲစမ္းပါသနည္း.....။

မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပညာေရးစနစ္ကုိ  ေျပာင္းလဲ လုိပါသနည္း......။

`` ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မမီသျဖင့္ ေျပာင္းလဲလုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္´´ ဟုသာ ျပဳျပင္ေျပာင္း
လဲလုိသူ အမ်ားစုက  ေျဖၾကားၾကပါလိမ့္မည္.....

ထုိအေျခအေနထက္ပုိေသာ အေျဖကုိ ေပးႏုိင္သူသည္ ဆယ္ကဏန္းထက္ပင္ ေက်ာ္လြန္
မည္ မဟုတ္ပါ.....။

ဘဲြ႔တစ္သီႀကီး ရထားသူမ်ားက နိမ့္သည္ ဆုိလွ်င္ ၀ုိင္းနိမ့္သည္။

ဘဲြ႔မရပဲ ထင္ေပၚ ေၾကာ္ၾကားေနသူမ်ားက နိမ့္သည္ ဆုိလွ်င္လည္း ၀ုိင္း၍ နိမ့္ၾကျပန္ပါ
သည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးေကာ္မတီ ရွိပါသည္။

ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနလည္း ရွိပါသည္။

ကမၻာ့တကၠသုိလ္မ်ားႏွင့္လည္း ခ်ိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္လာေနပါၿပီ။

ႏုိင္ငံတကာ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ျပည္တြင္း၌ သင္ၾကားေပးႏုိင္ျခင္း မရွိေသာ ဘာသာ
ရပ္မ်ားအလုိက္ သြားေရာက္၍ ပညာ သင္ၾကားေနသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။

ထုိ႔အျပင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မီခဲ့ေသာ ပညာေရး ၀န္ထမ္းမ်ားလည္းရွိပါသည္။

တကၠသုိလ္မ်ား၏ အၿငိမ္းစား ဆရာ/ ဆရာမႀကီးမ်ားလည္းရွိပါသည္။ (ထုိဆရာ/ဆရာမ
ႀကီးမ်ား၏ အဆုတ္မ်ားတြင္ အနည္းဆံုး ေျမျဖဴတစ္ေတာ့င္စာမွ် ေျမျဖဴမွဳန္႔မ်ား တည္
ရွိေနေအာင္ သန္းႏွင့္ခ်ီသည့္ တပည့္မ်ားကုိ သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါမည္။)

ပညာေရးဆုိင္ရာ သုေတသန ဌာနမ်ားလည္း ရွိပါသည္။

ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ထုိဌာနမ်ားထက္ပင္ ပုိ၍ပုိ၍ ပညာေရးက႑ကုိ နားလည္ေနၾကၿပီလားဆုိ
သည္ကုိေတာ့ျ
ဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဥာဏ္မမီေတာ့ပါ။

ပညာေရးဆုိင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း ကိစၥသည္ လြယ္ကူေသာ၊ ျမန္ဆန္ေသာ၊ ထင္ရာျမင္ ရာ ေဆာင္ရြက္ရေသာ ကိစၥမဟုတ္ပါ....။
ေရတုိ ေရရွည္ အဆင့္ဆင့္ စိစစ္ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး မွန္ကန္ေသာ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ားျဖင့္ သာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေနသည္ကေတာ့ အျပင္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အစုိးရအဖဲြ႔ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္
တြင္းမွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအား ``ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဳအႀက
ံျပဳခ်က္ ´´ဟူေသာ
စာတမ္း တစ္ေစာင္ျဖင့္ ေက်ာ္လြန္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီဟုသာ ျမင္မိပါ
သည္။

ကၽြန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ကား ပညာေရးစနစ္ထက္ ပုိ၍ ဦးစားေပးလုပ္ကုိင္သင့္ေသာ အျခား
ကိစၥရပ္မ်ား မ်ားစြာ တည္ရွိေနသည္ဟု ျမင္မိပါသည္။

အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာ....၊ ေလာက္ငွေသာ လူမွဳဘ၀တည္ေဆာက္ေရး ျပႆနာ၊ ေဒသ
အလုိက္ စားရည္ရိကၡာ မလံုေလာက္မွဳ ျပႆနာ၊ ကေလးငယ္တုိင္း ပညာသင္ၾကားႏုိင္ေရး
ျပႆနာ၊ လူငယ္မ်ား မူးယစ္ေဆးစဲြမွဳ ျပႆနာႏွင့္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မွဳ ျပႆနာ
မ်ားအား ဦးစြာ ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ ျပႆနာမ်ားဟု ထင္ပါသည္။

ထုိ႔ထက္ပုိ၍ အေရးႀကီးေသာ ျပႆနာကား ျပည္တြင္း ဘာသာေရးဆန္ေသာ လူမ်ဳိးေရး ပဋိပကၡ ျပႆနာျဖစ္ပါသည္။

သူ႔ေနာက္တြင္ကား တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္အဖဲြ႔မ်ား၏ ပဋိပကၡကိစၥရပ္ျဖစ္ပါသည္။

အထက္က ဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း တစ္စံုတစ္ခုကုိ အားသြန္ခြန္စုိက္ အင္အားသုံး ျပဳလုပ္ရန္
လုိအပ္သည့္ အခါတြင္ ခါးေတာင္က်ဳိက္ေလ့ ရွိပါသည္။

ခါးေတာင္က်ဳိက္ျခင္းျဖင့္ အလုပ္လုပ္ရာတြင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ တည္ၿငိမ္စြာ၊ သြက္လက္
ျဖတ္လတ္စြာ လုပ္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ျမင္ရသူကုိ ပသာဒ ျဖစ္ေစယံုမွ်မက အလုပ္ကုိလည္း ျမန္
ဆန္သြက္လက္စြာ ၿပီးေျမာက္ေစပါသည္။

ခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ သပ္ရပ္ေသာ ခါးေတာင္က်ဳိက္ျခင္းသည္  ေယာက်္ားတုိ႔၏
အညွာျဖစ္ေသာ (ငယ္ပါ)သည္လည္းလံုၿခံဳသြားၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ျပဳဖြယ္ကိစၥတုိ႔ အား ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၿပီျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ``ခါးေတာင္က်ဳိက္တစ္ျခား ဖင္တစ္ျခား´´  စကားထက္ ပုိ၍ ဆုိးရြားသည့္
`` ရင္ေခါင္း ခါးေတာင္က်ဳိက္...´´ ဟူေသာ စကားအတုိင္း မိန္းမမ်ား ထမီရင္လ်ား
သကဲ့သုိ႔ ပုဆုိးအား ရင္ေခါင္းတြင္စည္း၍ ခါးေတာင္က်ဳိက္မိပါက ငယ္ပါ မလံုသည့္
အျပင္ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ မိန္းမႀကီး တစ္ဦးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနယံုမွ်မက ကေလးငယ္ေလး မ်ားအား ေခ်းခံ ေဘာင္းဘီ ၀တ္ေပးထားျခင္းႏွင့္သာ တူေနမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း
တင္ျပရင္း.....

လွပသပ္ရပ္ေသာ ခါးေတာင္က်ဳိက္ေလးမ်ားျဖင့္ ခန္႔ျငားၾကပါေစေၾကာင္း ခင္ဗ်ာ.......

(ကြန္ဆူးမား)(၃၁-၅-၂၀၁၃)

No comments:

Post a Comment

မိမိအျမင္မ်ားကုိတစ္ဖက္သားအားထိခုိက္နစ္နာေစမည့္အသုံးအႏႈန္းမ်ားအသုံးမျပဳဘဲလြတ္ လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးနုိင္ပါသည္။